KoToNet

Kodin ja Toimiston Nettikuiskaaja

                 

Bannerimainonta

Internetmainonnan ehkä vanhin muoto on banneri- eli displaymainonta. Bannerimainonnassa alunperin vain sijoiteltiin linkin sisältävä teksti- tai kuvamainoksia vilkkaille sivustoille. Mainokset sijoitetttin sellaisille sivuille, joilla kävijöistä merkittävä osa kuului kunkin mainostajan kohderyhmään. Bannerimainonta toimi siis periaatteessa samalla tavalla kuin lehti- tai TV-mainonta. Sitä onkin alunperin käytetty enemmän brandimarkkinointiin kuin tuotemainontaan.

Bannerimainontaa on kuitenkin kehitetty siten, että kohdennusta ja sitä kautta tuloksia (klikkaussuhdetta) on pystytty huomattavasti parantamaan. Tällaiset tekniikat perustuvat tietoon, jonka verkkoyhtiöt meidän käyttäytymisestämme verkossa keräävät. Puhutaan ns. behavioral -kohdennuksesta. Voidaan esimerkiksi näyttää bannereita tietyn mainostajan sivuilla joskus käynneille asikkaille joillakin toisilla sivuilla (=site retargetting). Hakukoneyhtiöillä on etulyöntiasema myös behavioral -kohdennuksessa, kun ne voivat hyödyntää hakukonekäyttäjien tekemät haut bannerimainontaa tukemaan eli voivat näyttää johonkin tiettyyn haettuun sanaan liittyviä mainoksia myös toisilla sivuilla (=search retargetting) sen jälkeen, kun hakukoneen käyttäjä on jo siirtynyt hakukoneesta pois. Tällä tekniikalla bannerimainonan kohdennus lähestyy jo hakukonemainontaa. Mutta ajoitus ei jälkikäteen näytettävällä bannereilla ole ihan yhtä hyvä kuin suoralla hakukonemainonnalla.

Bannerimainontaa omilla sivuillaan tarjoavat kaikki merkittävät mediatalot ja muutkin internetmarkkinointiverkostot ja yksittäiset vilkkaat sivustotkin ja tietysti myös Google - osana Adwords konseptiaan. Tarjonnassa on suorastaan runsauden pulaa. Pienyritysten onkin lähes mahdotonta itse valita oikeita medioita. Tosin nykyisessä markkinatilanteessa Google ei koskaan ole huono valinta varsinkin, kun Googlen kautta saa bannerimainonnan yhdistettynä hakukonemainontaan. Sanoma verkkomedia on yksi isoimpia kotimaisia pelureita.

Google Adwords -mainoksia voidaan esittää, niin haluattessa myös muilla Googlen kumppanien eli Display -verkoston sivuilla. Mainokset voidaan kohdentaa: maahan, kieleen kuntaan tai alueeseen ja/tai ajallisesti.

Ne voidaan sijoitella joko automaattisesti, asiayhteyteen tai valituille display -verkoston sivuille. Google tarjoaa kumpaankin manuaaliseen sijoitteluvaihtoehtoon työkaluja helpottamaan sijoittelua.

Display -mainonta ei kuitenkaan yleensä yllä samaan napsautussuhteeseen (klikkaukset/näyttökerrat) kuin hakukonemainonta, eli kohdennus jää heikommaksi. Tosin, jos maksaa vain klikkauksista, niin klikkaukset/sijoitettu euro on molemmissa samaa luokkaa. Lopullinen ROI (Return On Investment l. sijoitetun pääoman tuotto) saattaakin sitten jo vaihdella tapauskohtaisesti suuntaan tai toiseen. 


Nettikuiskaaja 

Nettikuiskaaja on Googlen sertifioima hakukonemainostaja.Google Partners - Adwords Certification-282xc

Artisteer-ca

powered by-ca  wp-grey-xl-45x45 globekotonet-ca2-opt

KoToNet on toteuttanut tämän sivuston ulkoasupohjan Artisteer -templatetyökalulla ja sisältöä hallitaan Joomlassa.

 

Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen, Nurmijärvi, Klaukkala, Vihti, Nummela, Lohja

Mainos Googleen

Google AdWords

tilin avaus 

ja

1. kampanjan toteutus 
vain 59€

+ Googlen avajaistarjouksena
satasen mainokset 
vain 25€

 

Lue lisää

Etkö vielä ole kartalla?

Nyt on korkea aika

viedä yrityksesi tiedot

Googlen kartalle

vain 59 €/toimipiste

ei muita kuluja

 

Lue lisää